Sayfalar

2 Kasım 2013 Cumartesi

Yulaflı lokmalar



No bake oat cookiesEski köye yeni adet mi getirdin diyebilirsiniz,haklısınız fakat kurabiyenin İngilizce adı ‘Pişmeyen yerfıstıklı ezmeli yulaflı kurabiye’ bana hem gereksiz uzun hem  de tam olarak gerçeği yansıtmadığı gibi gediği için ismini değiştirmeye karar verdim J Neden yansıtmadığını şimdi anlatırım.Tarifi ilk gördüğümde bu güzel birşey olacak dedim,çoğu zaman olduğu gibi yağ ve şeker oranı bayağı azaltıp  kurabiyeyi yaptım,güzel de oldu.Sonra anladım ki bu kurabiyenin illa yerfıstıklı ezmeli olması gerekmiyor,elimde mükemmel,çeşit  çeşit malzemeleri kullanabileceğim  bir tarif var.Fındık ezmesi,Nutella da kullanabilirsiniz (tahini de denedim fakat kıvamı fazla yumuşak oldu),yulaf dışında fıstık,fındık,kuru üzüm,susam gibi malzemeleri de…Kısacası kendi zevkinize göre tarifi  değiştirebilirsiniz.İşte bu ana tarif:

Мalzemeler:

·         50 gram tereyağı
·         1/2 bardak süt
·         1/2 bardak şeker (eğer Nutella kullanacaksanız şekerin miktarını azaltın)
·         1 adet çikolata (80 gramlık olanlardan)-ben bitter kullanıyorum,ama sütlü de olur
·         1/2 bardak yerfıstığı ezmesi (fındık ezmesi veya Nutella tarzında bir krema da olabilir)
·         3 bardak yulaf ezmesi
Yukarıda dediğim gibi fındık fıstık,kuru meyve de ilave edebilirsiniz.


Hazırlanışı:

Bir tencerede tereyağı eritin,süt ve şeker ilave edin ve şeker eriyene kadar karıştırın.Tencerenin altını kapatın,çikolata ekleyip eriyene kadar karıştırın,daha sonra yerfıstığı ezmesi ve yulaf ezmesini ekleyin,her seferinde iyice karıştırarak.Bir kaşık yardımı ile karışımı lokma lokma bir tepsiye yerleştirilmiş pişirme kağıdına koyun.Buzdolabına yerleştirin ve kurabiye kıvamını almasını bekleyin.(Benim gibi aceleci olanlara söyleyim,evet,buzluğa kaldırmayı da denedim ama buzlukta nem oranı daha fazla olduğu için aynı kıvam olmuyor ;) )

Son olarak ta şunu eklemek istiyorum,bu kurabiyeleri birçok defa yaptım,fakat tarifi ancak şimdi paylaşıyorum,çünkü kurabiyleler anında bittiği için resmini bir türlü çekemiyordum.Bu sefer nasıl oldu ise son 3 teneyi yakalıyabildim J Yani denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum J



Sevgilerle,

Мaya


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder