Sayfalar

7 Temmuz 2014 Pazartesi

Biri Rafaello mu dedi?

Son zaman en çok sevdiğim pasta.Lezzeti harika,şeker hamuru ile kaplanması için ideal.Keki-Victoria Sponge Cake (Sünger kek),(orijinal tarifi burada ) arasında Beyaz çikolatalı ganaj (ganaj tarifi )

Malzemeler:

Kek :

200 g oda sıcaklığında tereyağı
200 g toz şekeri
200 g un
2 tatlı kaşığı hamur kabartma tozu
3 adet orta boy yumurta
1 paket vanilya şekeri veya kullanıyorsanız 1 tatlı kaşığı vanilya ekstratı.



Ganaj:

500 g beyaz çikolata
1 paket (200 ml) süt kreması.

Süslemek için Hindistan cevizi,fındık veya ceviz kullanabilirsiniz.

Hazırlanışı:



Kek:

Adım adım resimleri çekemedim maalesef,ama yapılışı çok kolay.
Hamuru cupcake hamuru gibi hazırlanıyor,yani,tereyağı ve şekeri mikser yardımı ile rengi beyaza dönene kadar karıştırın.Tek tek yumurtaları ve vanilyayı ilave edin,her seferinde karıştırarak.Daha sonra mikseri bırakın ve unu ve kabartma tozu ilave edip spatula ile karıştırın.Orijinal tarifte hamuru çok kıvamlı ise birkaç (4) yemek kaşığı süt ilave edebileceğinizi yazıyor.Fakat şöyle bir uyarı yapmak istiyorum,normal
kelepçeli kalıbı kullanıyorsanız sıkıntı yok,sütü ilave edebilirsiniz.Fakat kek çemberi kullanıyorsanız sütü değil,bir-iki kaşık fazla un ilave etmenizi tavsiye ederim çünkü alttan akabilir.
Ben çemberde yaptığım için çemberi yağlamadan,sadece çemberin altını pişirme kağıdı ile sarıp direkt kalıba hamuru döküyorum.Kelepçeli kalıba dibi boyutunda bir pişirme kağıdı kesip serin.Hamuru dökün ve 180 derece ısıtılmış fırında batırdığınız kürdan kuru çıkana kadar pişirin.(fırınlara ve kalıplara göre pişirme süresi değişebiliyor,ama yaklaşık 20-25 dk)

Ganaj:

Çikolatayı süt kreması ile karıştırıp ganajı hazırlayın.Birkaç saat sonra kıvamı yoğunlaşınca katlara böldüğünüz kekin arasına ve dışına uygulayın.Üstünü dilerseniz Hindistan cevizi,dilerseniz kıyılmış ceviz veya fındıkla süsleyebilirsiniz.

Önemli Not: Bu resimde gördüğünüz pasta 12 cm çapındaki kalıpla yapıldı.Ganajsız yüksekliği 10 cm.Bu kadar yüksek pastaya ihtiyacım yok diyorsanız bu malzemelere göre 16 cm'lik kalıp ideal bence.Daha büyük pastalar için ihtiyacınız olduğu kadar malzemeleri artırın.

Sevgilerle,Maya





4 yorum:

  1. Ellerinize sağlık Maya Hanım. Denenecekler listeme aldım çok güzel bir pasta olmuş özellikle görsel açıdan. Pastanın yan duvarlarını hindistan cevizi ile nasıl kapladığınızı öğrenebilirmiyim. Çok muntazam kaplamışsınız benimkiler öbek öbek kalıyor. Cevabınız için şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle güzel yorumunuz için teşekkür ederim.Hindistan cevizleri üstten bolca serptim,kaplayabildiği kadar,pastanın çevresine dökülenleri palet bıçakla alıp yanlara yapıştırdım.Bilmiyorum açıklayıcı oldu mu...

      Sil
    2. Teşekkürler Maya hanım. Bir daha ki sefere sizin tekniğiniz ile deneyeceğim..

      Sil
    3. Rica ederim,sevgiler <3

      Sil