Sayfalar

18 Mayıs 2013 Cumartesi

Çilek reçeli


Bugün reçelden bahsetmek istiyorum.Son birkaç seneye kadar reçel sevmezdim dolayısı ile yapmazdım da.Kızım reçel yiyebilecek yaşa gelince ona illa ev yapımı reçeli yedirmek istedim ve artık evimizde hep birkaç çeşit reçel bulunuyor.Bazı tatlıların vazgeçilmez bir malzemesi olduğu için (mesela çilekli cheesecake) bloğumda reçellerin de olması gerektiğini düşündüm.


Onun için bugünki konumuz,



Çilek reçeli

Malzemeler:

1 kg çilek
800 g toz şeker
2 yemek kaşığı limon suyu
İsteğe bağlı minik bir parça tarçın çubuğu (1 cm kadar)

Hazırlanışı:


Çilekleri yıkayıp ayıklayın.Gerekirse daha küçük parçalara kesin.
Geniş bir tencereye koyun ve hazırladığınız limon suyu ile hafif ıslattın (limon suyu reçelin renginin güzel olmasını sağlayacaktır).Tarçın kullanacaksanız tarçın da ekleyin.
Üstüne şeker koyun ve tencereyi sallayarak şekerin tüm çilekleri kapladığını emin olun.(Reçel yapımında çileklerin şekli bozulmaması için kaşık kullanmanızı tavsiye etmiyorum)
Ocağı yakın ve reçelin kaynamasını bekleyin (o sırada çilek suyu salacak ve oldukça sıvı kıvama gelecek).


Kaynayınca tencereyi alın ve şekerin çilekle iyice karışması için birkaç defa sallayın.5 dakika kaynatın ve altını kapatın.İyice soğuyana kadar bekleyin.Daha sonra aynı işlemi 2 defa daha tekrarlatın (5er dakika kaynatmayı).Eğer reçelin şeffaf olmasını istiyorsanız bu kadar yeterli.Eğer hayır,bu çok sulu oldu diyorsanız,3cü defa kaynadmadan önce çileklerin ¾ kadar bir tarafa ayırın,kalan çilekleri el blenderle çekin,daha sonra çilekleri tekrar tencereye koyun.Bu işlem sayesinde reçeliniz daha koyu kıvamlı olacaktır.
Bu tarifi kaybetmeyin,ilerde reçeli birçok tarifte kullanacağız ;)








Hepinize iyi hafta sonlar!

Sevgilerle,

Maya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder