Sayfalar

18 Nisan 2013 Perşembe

Ve…Efsane geri dönüyooor!


 Uzuuun bir aradan sonra tekrar beraberiz.Görüşmeyeli bahar geldi, çiçekler açtı,çilek bile çıktı.Önümüzdeki haftalarda mutlaka çilekli tarifleri de paylaşacağım fakat bügünün konusu başka.
Havuçlu kek sevenlerden misiniz?Gerçeği söylemek gerekirse ben hiç değilim.Fakat şöyle bir olay başınızda geldi mi hiç,sevmediğinizi bildiğiniz bir yiyecek o kadar hoş gözüküyor ki bir anda onu sevmediğinizi unutuyorsunuz?Ya da benim gibi,sevmediğiniz yiyeceği içeren bir tarifi görüyorsunuz,ve işte bu diyorsunuz,bu harika bir şey olacak!Benim başıma çok geldi,ve hiçbir zaman bu his beni yanıltmadı.Onun için havuçlu kek sevmeyenler grubundan olsam da bugünün konusu MUHTEŞEM…

Havuçlu cevizli cupcake.


12 adet için gereken malzemeler:

1+1/2 bardak un
1 tatlı kaşığı toz tarçın
1/3  tatlı kaşığı tuz
½ tatlı kaşığı hamur kabartma tozu
¼ tatlı kaşığı karbonat
¼ tatlı kaşığı muskat
1 bardak esmer toz şeker
1 adet yumurta
½ bardak sıvıyağı
1 bardak ceviz
2 adet havuç (büyük)





Üstündeki krema için:

1 kutu (200 g) Labne peynir (oda sıcaklığında)
1 bardak pudra şekeri
1 tatlı kaşığı vanilya ekstraktı (veya 1 paket vanilya şekeri)
100 g tereyağı (oda sıcaklığında)

 Hazırlanışı:





Havuçları ince rendede rendeleyin,cevizleri küçük küçük kesin (blenderi tercih edenler kullanabilirler,ben her zaman cevizi bıçakla kesiyorum,tane tane olunca kekin içinde ceviz olduğunu hissediyorsun),muffin tepsisine kağıtları yerleştirin ve fırınınızı 180 derece ısıtmak üzere açın.
Hamur muffin hamuru gibi yapılıyor,yani tüm kuru gıdaları bir kapta,sıvı olanlar diğer kapta karıştırıyorsunuz (bu arada havuçları sıvı olanlara ekleyin),sonra birbirine katıp malzemeleri sadece birbirine karışana kadar karıştırın.En son hazırladığınız cevizlerin yarısını ekleyin. 

Hamur muffin hamurundan biraz daha katı oluyor,ama bu sizi rahatsız etmesin,pişince yine de yumuşacıktır.
Capcakeleri batırdığınız kürdan kuru olana kadar pişirin (yaklaşık 25 dakika sürüyor),daha sonra da soğumaya bırakın.







Üstündeki kremayı hazırlamak için tereyağla Labne peyniri mikser yardımı ile çırpın (ikisinin de oda sıcaklığında olması önemlidir!),daha sonra vanilya ve azar azar pudra şekeri ilave ederek çırpmaya devam edin.Yaklaşık 30 dakika buzdolabında dinlendirin,cupcakeler iyice soğuduktan sonra kremayı üstüne sürün ve kalan cevizlerle süsleyin.





Tarifin orijinali burada.Ben tamamen kendi zevkime göre diğişiklikler yaptım,takdiri sizin ;).


Sevgilerle,

Maya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder