Sayfalar

6 Şubat 2013 Çarşamba

Kod adı Nutella



Nihayet pasta koşuşturmacalara ara verip yeni bir kek tarifi yazmaya fırsatım oldu.Bu kek yeni buluşum ama eminim hayatımızda yer alacak.Görüntüsü bir tarafa kokusunu ne siz sorun ne ben anlatayım,fırından çıktığında evde olan herkes mutfakta toplanmaya başladı (yine misafirlerimiz vardı).Hafif tereyağ-vanilya-tarçın karışımı.Anlatılmaz yaşanır.Önümüzdeki hafta sonu mutlaka deneyin diyorum ve tarife geçiyorum.




Nutellalı kek.

Malzemeler:

200 gram tereyağı
¾ bardak toz şeker (175 gram)
4 adet yumurta
3 bardak un (420 gram)
1 paket hamur kabartma tozu
1 paket vanilya şekeri
1 kutu krema (250 ml)
6 yemek kaşığı Nutella



Kekin üstüne:

100 gram hafif dövülmüş fındık
3 yemek kaşığı esmer şeker
1 tatlı kaşığı toz tarçın                                    




Kek kalıbını hazırlayın.Tarif sahibi 26 cm yuvarlak kabı tavsiye ediyor,ben alışmış olduğum delikli kabı kullandım.Keklerle veya genel yemek pişirmesiyle pek arası olmayanları için şöyle bir ipucu vermek istiyorum,keki pişireceğiniz kabı hafif yağlayın (ben yumuşak margarin kullanıyorum)üstüne de hafif un serpiştirin (fırça kullanabilirsiniz).Keki mutlaka soğuduktan sonra kaptan çıkarın o zaman dağılma riski olmaz.



Fırını 175-180 derece ısıttın.

Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı şekerle karıştırıp 3 dakika kadar mikser ile çırpın.Tek tek yumurtaları ilave edin,her seferinde çırpmaya devam ederek.Un ve kabartma tozu  ilave edin ve karıştırmaya devam edin.Son olarak krema ve vanilya ilave edip iyice karıştırın.


Hamurun yarısını kaba yerleştirin,üstüne kaşıkla Nutella koyun ve fazla bastırmadan sürün.












 Üstüne hamurun kalanı yerleştirin ve daha önce hazırladığınız şeker-fındık-tarçın karışımı dökün.
Keki fırına koyun ve yaklaşık 50 dakika pişirin.














Orijinal tarifte kekin üstü yanmasın diye yarım saat sonra üstünü alüminyum folyo ile kapatılmasını tavsiye ediliyor,fakat ben kapatmadım,ama siz yine de fırınınıza göre bakın belki de ihtiyacınız olacak.















Umarım keki beğenirsiniz.Orijinal tarifin adresi  http://buxgalter-sofi.livejournal.com/tag/%D0%BA%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%8B .

Sevgilerle,

Maya  

















                                                                                      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder