Sayfalar

30 Ekim 2012 Salı

Çikolatalı muzlu pay



Ailece sevdiğimiz tatlılardan biri bu.Çikolatalı muzlu pay.Hem çikolata sevenleri mutlu eder hem de evde fazladan muz varsa değerlendirilir (şahsen ben bu sebepten dolayı buldum bu tarifi).Umarım bizler gibi siz de onu seversiniz.


Çikolatalı muzlu pay

22-24 cm çapında bir kek kalıbına* göre gereken malzemeler:
100 g bitter çikolata
100 g oda sıcaklığında tereyağı
¾ bardak şeker (150 g)
2 ad yumurta
100 g yoğurt
Püre haline getirilmiş 4-5 ad orta boy muz
2 bardak un
2 tatlı kaşık hamur kabartma tozu
¼ tatlı kaşık karbonat
İsteğe bağlı:
½ bardak kuru üzüm
½ bardak damla çikolata
Biraz ince kıyılmış badem**

*resimlerdeki pay 26*26 dikdörtgen kalıpta hazırlanmış onun için biraz ince gözüküyor.
**İlk defa pay yaptığımda bademim yoktu,fındık vardı,yaptıktan sonra anladım ki fındık sadece üstüne değil içine de çok yakışırdı,artık hep böyle yapıyorum,hem içine,hem üstüne ekleyerek.Fındık yoksa ceviz de kullanabilirsiniz.

Malzemelerin fazlalığına bakmayın,oldukça basit bir tarif.
170 derecede yaklaşık 35-40 dakikada pişiyor.

Hazırlanışı




1.Bir tencereye biraz su koyun ve ocakta ısınmaya bırakın.Bir kaba çikolata ve tereyağı koyup eriyene kadar tencerenin üstünde tutun.İyice karıştırın.



2.Şeker ve yumurta ekleyin,yine karıştırın.

3.Yoğurt ekleyin ve tekrar karıştırın.


4.Muz püresini ekleyin (ben muzları sadece çatalla eziyorum) ve karıştırın.

5.Un,kabartma tozu ve karbonatı ekleyip fazla çırpmadan hafif karıştırın.









6.İsteğe bağlı kuru üzüm ve damla çikolata ekleyip (tavsiye ederim) tekrar karıştırın.


















7.Hamuru yağlanmış bir kek kalıbına dökün,üstüne bademleri (fındık,ceviz) serpiştirin.
















8.Payı fırına koyun ve batırdığınız kürdan kuru çıkana kadar pişirin.


9.Payı fırından çıkarın, soğuduktan sonra afiyetle yiyin J








Sevgilerle,

Maya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder