Sayfalar

25 Nisan 2015 Cumartesi

Nutellalı kruvasan

Çok uzun zaman tarifleri paylaşmadım,biliyorum.Değil tarif paylaşmak,yeni şeyler keşfetmek için zor zaman buluyorum açıkçası.Fırsat bu fırsat,bu kısa notu ile tarif defterinizde kalıcı olacak (umarım) bir kurabiye tarifi paylaşmak istiyorum.

Lor peynirli Nutellalı kruvasan.

Malzemeler:

200 g tatlı lor peyniri

120 g tereyağı

4 yemek kaşığı toz şeker

1 adet yumurta

2 su bardağı un

1 tatlı kaşığı kabartma tozu

1 paket vanilya şekeri

3-4 yemek kaşığı Nutella

Hazırlanışı:

Tereyağı mikrodalgada erittikten sonra sırasıyla toz şeker,vanilya şekeri,yumurta,blenderde çekilmiş lor peyniri,un ve kabartma tozu karıştırıyoruz.Un belllki 2-3 yemek kaşığı fazla gidebilir,kıvamı yapışkan değil fakat oldukça yumuşak olmalı.Hamuru yoğurup yarım saatliğine buzdolabına kaldırıyoruz.Daha sonra 3e bölüp her bir parçayı merdaneyle yuvarlak şeklinde açıyoruz,resimdeki gibi dilimlere kesip içine yaklaşık yarım kahve kaşığı Nutella koyuyoruz.Kruvasan şekline sarıp tepsiye diziyoruz ve daha önce 180 dereceye ısıtılmış fırında pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.Benimkiler tam 15 dakikada pişti.Bu sefer ne yumurta ne de şekere bandırdım,sadece kruvasanlar soğuduktan sonra pudra şekeri ile süsledim.

Afiyet olsun :)

Sevgilerle,

Maya

Not.Fotoğraf makinem bozuldu,bir süre telefon fotoğraflarıyla idare edin ne olur ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder