Sayfalar

30 Eylül 2013 Pazartesi

Butik Pastacı olmak-2

 Мalzemeler.

Butik pastacılığı macerasına yeni atılan veya atılmaya hazırlanan arkadaşar için hazırladığım yazının devamı.

Diyelim ki bütün artıları-eksileri değerendirip Butik pastacı olmaya karar verdiniz.Nereden başamalısınız? Tabi ki malzeme alımından.Daha doğrusu malzeme listesinden.Emin olun ki size 'Ay bu çok güzeeeel' dedirten birçok malzemeyle karşılaşacaksınız.Alırsınız ve onu asla kullanmazsınız.Onun için benim size tavsiyem bir liste hazırayın. Başlangıçta sadece olmazsa olmaz malzemeleri alın,siparişleri almaya başayınca da onlara göre eksikleri tamamlarsınız.Örnek olarak benim olmazsa olmaz listemi yazıyorum:


1.Şeker hamuru.İlk başta tabiki şeker hamura ihtiyacınız olacak.Burada iki seçenek var,ya hamuru kendiniz yaparsınız,ya da hazır alırsınız.En başta hamuru kendim yaptım ben.Çeşit çeşit tarif var,tek ortak dikkat etmeniz gereken nokta var,özel 'ince çekim' pudra şekeri kullanmanız gerekir,yoksa hamurunuz pütür pütür olur. Kısa bir süre sonra bu fikirden vazgeçmek zorunda kaldım,o da 30-40 kişilik pasta siparişleri almaya başlayınca.Ince kemikli ufak tefek kadınım ben,ben kim,3 kilo şeker hamuru yoğurmak kim J  Hazır hamur bana daha pratik ve kullanışlı gibi geldi.Satılanardan farklı renge ihtiyacım varsa da ya hamurları karıştırıyorum ya da gereken renge boyuyorum.(çeşitli renkleri karıştırarak hangi tonları elde edebileceğimiz ile ilgili de ilerde bir yazı olacak)

2.Kalıplar.Pasta yapacaksanız iki tür kalıp var.Ayaranabilir ve bildiğimiz normal kalıplar.İki türün  de kendine gore avantajları ve dezavantajları var.Ayarlanabilir kalıp daha hesaplı.Bir kalıpla her ölçüde kek çıkar.Fakat kullanım zorlukları var.Bazen kelepçeler gevşek oluyor (bu çözülebilir bir problem,biraz pense ile sıkabilirsiniz),kalıp tam olarak tepsiye oturmuyorsa yer yer hamur dışarı akabiliyor.Normal kalıpların kullanımı daha kolay ayaranabilir kalıplara gore fakat her ölçüde kalıp almanız gerekecek.Seçim sizin.Yuvarlak ve diktörtgen kalıp (veya boy boy kalıp seti) almanız yeterli başlangıçta.
Kurabiye yapacaksanız kurabiye kalıp setlere ihtiyacınız olacak.Yüzlerce,hatta binlerce kalıp var,benim tavsiyem en başta yuvarlak ve kare kalıplardan oluşan iki set alın.Onlarla hem pratik yaparsınız,hem numune,hem en çok kullanılan kalıplar bunlar.Diğerleri müşterilerin talepleri üzerinde daha sonra alabilirsiniz.

3.Şeker hamuru şekillendirme setleri.İlkini çok ucuza kırtasiyeden aldım.İkincisini pasta malzemeleri satan siteden.İlk fırsatta ücüncüsünü de almaya duşünüyorum.Kesinlikle en çok kullandığım malzeme.

4.Kopat setleri.Burada da onlarca çeşit var.Plastik veya metal seçeneği.Çicekler,yapraklar,kare,yuvarlak,daha birçok çeşit.Hem pasta hem kurabiye süslemelerde oldukça kullanışlı.

5.Gıda boyaları.Burada da oldukça fazla çeşit var.Ben en başta aman en iyisi olsun diye Wilton Jel boyaları aldım,fakat ilk resim yapmam gereken işte inanılmaz zorlandım.Hamur bir miktar yağ içerdiği için boya tutmuyordu!Nerdeyse sinir krizi geçirecektim!Sonra anladım ki aldığım boyalar icing içinmiş.Aynı renklerden Fo markası sıvı boyaları aldım,sonuçtan memnunum.Ama renklerde fark yaratmak istiyorsanız yabancı siteleri taramakta yarar var.Bazıları Türkiye’ye gönderim yapıyorlar.Sedef,gümüş,altın boyalara da ihtiyacınız olacak,onları da Türkiye’de bulabilirsiniz.Fırça setleri kırtasiyeden de alabilirsiniz,sadece bu işte kullandığınız bir setiniz olsun ama.

6.Desen oluşturan malzemeler diyelim.Merdaneler,desen plakalar hem pastalara hem kurabiyelere oldukça farklı bir görünüm kazandırıyor.Hem tasaruf hem de farklılık yaratmak için elinizde bulunan malzemeleri bu amaçla kullanabilirsiniz.Mesela pazarlarda satılan muşamba dantel örtüleri,tülleri,motiv oluşturan diğer malzemeleri kullanbilirsiniz.Olmadı kendiniz de motif çizebilirsiniz,ilerde bu konuyu daha detaylı konuşacağız.

7.Silikon kalıpları.Birçok pastacının kullandığı ve oldukça pahalı olan bu malzemeleri nedense ben hiç kullanamadım.İşimiz pastahane gibi seri olmadığı için,yani her gün yüzlerce aynı ürün çıkarmak zorunda kalmadığımız için en başta almak ihtiyaç duymadım.Hem aynı şekli bir seferden fazla kullanmak bana sıkıcı geliyor.Sonuçta yaptığımız iş kişiye özel,farklı olmalı.Bugüne kadar kullanacağım diye aldım silicon kalıbı inci kolye kalıbıdır,onu bile bir kere olsun kullanmadım.Yani seçim sizin.Gül,fiyonk,patik,vs vs için hazır kalıp alıp hep aynı ürünü çıkarabilirsiniz veya biraz pratik yapıp elinizle aynısını yapabilirsiniz,hem de her seferinde diğerlerine göre bir fark yaratarak.
Aslında listem bu kadar.Elbette her pastacının daha yüzlerce malzeme var.Cımbızlar,duylar,kenar şekillendiriciler,şerit kesiciler,döner standlar,bunlar hepsi işimizi kolaylaştırıyor,fakat olmazsa olmaz değiller.Yani en başta alınacak şeyler değil.Ve kesinlikle ne işe yaracağını bilmediğiniz malzemeleri almayın.Çalışmaya başlayınca ihtiyaçlar zaten kendini belli eder.


Hadi bakalım,bir liste yapın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder