Sayfalar

13 Ekim 2012 Cumartesi

Bilgisayarsız bir pazara ne dersiniz?


Geçen gün internette okudum,Rusya’da psikologlar bir deney yapmışlar.Bir grup gençlerin ailelerin izni ve desteği  ile hiç elektronik alet kullanmadan 8 saat geçirmelerini sağlamışlar.Daha doğrusu hedef 8 saatti.8 saati tamamlayan sadece birkaç kişi olmuştu.Gençlerin çoğu birkaç saat geçmeden deneyden vazgeçmişler.Bazıları kendileri ile yüzleşmeye zorunda kalınca intihara kadar giden abuk düşüncelerden şikayetçilerdi,diğerleri terleme ve hatta titremelerden. Bir çocuk yaşadıkları şehrin bir uçtan öbür ucuna yurumuş.Deneyi tamamlayan birkaç çocuk bütün gün hobilerle uğraşmışlar. Bu sonuçlar psikologları ürkütmüş.Genç neslin bu kadar ciddi bir elektronik aletlere  bağımlılığı beklemiyorlardı.Bu arada,deneyi bitiremeyen gençlerin ilk yaptıkları iş sosyal ağlarda arkadaşlarla yazışmak olmuştu.Bazıları bilgisayarda oyun oynamaya tercih etmişler.
Deneyi ilginç buldum ama problem biraz abartılı gibi bana gelmişti.Bu deneyi kendi evimde uygulamaya çalıştım.Sadece bilgisayarsız bir Pazar teklif ettim.Zor da olsa başardım.Ama telefonsuz ve televizyonsuz 1 gün geçirmeye ikna edemedim evdekileri.Psikologların neden endişelerini o zaman anladım.Elimizde bir  mouse,telefon veya kumanda olmadan yaşayamıyoruz artık.
Ya siz,bilgisayarsız bir pazara ne dersiniz?

Bu pazarı daha keyifli geçirmeniz dileği ile sizlerle yine basit ama lezzetli bir tatlının tarifini paylaşacağım.Yemek bir Rus yemeği ve ilginç bir adı var- oladyi.Pankekleri andırıyor ama biraz farklı.Hayatımızın olmazsa olmazı.Umarım sizler de beğenirsiniz.

Oladyi

30-35 adet için gereken malzemeler:

2 adet yumurta
¾ yemek kaşığı şeker
¼ tatlı kaşığı tuz
½ bardak kefir (kefiriniz yoksa rahatlıkla yoğurt kullanabilirsiniz)
1+ ½ bardak un
½ tatlı kaşığı karbonat
Kızartması için ½ bardak sıvı yağ



Hazırlanışı:

Malzemeleri yazıldığı sırayla tek tek katın ve her seferinde karıştırın.En son karbonatı katıp karıştırın.
Sıvı yağı tavada ısıtıp yemek kaşığı yardımıyla hamuru tavaya yerleştirin ve iki tarafı da kızartın.Yoğurtla,reçelle,balla yenilebilir(son buluşumuz akçaağaç şurubu ama Türkiye’de pek yaygın değil) 


Sevgilerle,

Maya


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder